Direktlänk till inlägg 13 december 2015

Vänta inte på det rätta tillfället

Av Annemon - 13 december 2015 18:28

Vare sig du ska gifta dig, skaffa barn eller starta ett eget företag så kommer du aldrig att vara riktigt redo, det finns inget rätt tillfälle att vänta på för det kommer aldrig att dyka upp.

Så vad väntar man på?


Men det tankesättet så är det alltid rätt tillfälle och det finns inget att vänta på. Man är alltid redo. Så det viktiga är inte att fatta rätt beslut utan att fatta ett beslut. Att fatta ett beslut och hålla sig till det beslutet helhjärtat gör att det är rätta beslutet.


Om man aldrig fattar ett beslut är det automatiskt det felaktiga beslutet. Då har man alltid fel.

Jag har en vän vars största problem är en överväldigande kreativitet, han vill göra allt och på grund av det så gör han ingenting. Ambitionsnivån är så hög att det skapar en frustrerande förlamning och en känsla av att sitta fast, en kreativ förstoppning, han är oförmögen att gå vidare med sina projekt.


Jag har sagt att det inte spelar någon roll om det är rätt eller fel beslut, misslyckandet är inte av stor vikt, det viktigaste är att man fattar ett beslut och går framåt.


Det viktiga är att du tror att du är tillräckligt klar, att tiden är inne, att du kommer att göra något, vad som helst, för att föra händelserna framåt. För även om du inte kan förklara ditt val, och även om det valet inte är korrekt i någon objektiv mening, det så är det faktum att du gjorde ett beslut en seger i sig självt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annemon - 17 december 2015 18:43

Många är rädda för att fatta fel beslut eller att misslyckas. Rädslan för att misslyckas kanske är den vanligaste orsaken till att man skjuter upp saker och inte vågar försöka. Men om man inte gör ett försök så misslyckas man automatiskt. Då har man ...

Av Annemon - 11 december 2015 16:57

För mig är det viktigt att sova bra om natten, det är ju ganska självklart egentligen men för mig är det så pass viktigt att jag har med mig en egen resemadrass när jag tar in på hotell. Jag har med mig en särskild resemadrass som jag sover på. Det ä...

Av Annemon - 9 december 2015 23:28

Det är galet mycket folk ute på stan nu, alla är ute och köper julklappar verkar det som. Jag som trodde att jag var tidigt ute i år. Man kanske ska beställa allt från internet istället så slipper man var ute bland allt folk, det måste ju vara mycket...

Skapa flashcards